Інтелектуальний розвиток дитини.

Коли починається плекання інтелекту дитини?
Що батьки можуть робити аби допомогти дитині розкрити таланти, якими вона, безперечно, є обдарованою?
Які конкретні кроки може зробити кожен, щоби допомогти дитині розвивати свої здібності?
Геніями стають чи народжуються?
Про це та інше дізнаєтесь в передачі “Психологічна аптечка” на радіо Марія. Ведуча: Людмила Гридковець.
Гість програми пан Олександр Губенко, кандидат психологічних наук, редактор журналів “Психологія та соціальна робота” і “Обдарована дитина”, практикуючий психолог.

Згадаймо етнопсихологічні стереотипи щодо української та єврейської мати. Часто можна почути слова критики або зауваження, що дитина абсолютно звичайна. Ці слова можуть пролунати з вуст української матері. Ви можете зі мною не погоджуватися, але ж як часто ми чуємо якісь неадекватні крики наших вітчизняних матусь на своїх дітей, які “довели”. В цих “виховних” репліках можемо почути слова по меншій мірі образливі, слова, які ранять душу дитини. Образ єврейської мами, виплеканий в багатьох фільмах та образах художньої літератури полягає на тому, що мама постійно підкреслює найменші таланти дитини, найменші ознаки якихось здобутків. Вона готова завжди хвалити кохане чадо. Не дивуймося потім, що великі досягнення в різних галузях людського прогресу належать саме єврейським дітям. Це пов’язано з тим, що від найменшого віку їхню активність підтримували, дитину благословили, а не прокликнали.
В українських сім’ях також спостергаємо острівки виховного прогресу: дітей хвалять і захвалюють. Чи є ця позиція правильною? Психологи говорять, що для формування сбалансованого світобчення дитини щодо своїх талантів і здібностей варто використовувати саму пироду батьків. Так батько, часто критичний, урівноважує занадто піднесений тон матері, опускає дитину на землю, але не втоптує її в землю. Отож, розвиваймо таланти дітей, адже це, хоч і довгострокова, але надійна інвестиція в наш ненадійний час.