Чоловіки і жінки різні… Відмінності з огляду на історичну пам”ять
Існує таке поняття, як історична пам”ять. Кажуть, що ця пам”ять закладена в ДНК людини. Тобто всі ми “пам”ятаємо” як це – полювати на мамонта, боятися грому і блискавки, втікати від диких звірів.
Який вплив на сучасних людей має ця історична пам”ять?
Чому “чоловік любить очима, а жінка вухами”?
Чому романтичний вечір для неї – це свічки в напівтемряві і приглушені кольори? А його це зовсім не збуджує?
Чому йому важко знайти масло в холодильнику? І він не любить торгуватись на ринку?
Спочатку хочу подякувати п. Ларисі Дідковській за тренінг “Чоловікам про жінок. Жінкам про чоловіків”. Більшість матеріалу, викладеного в цій та наступній статтях з її однойменної книжки.
У цій статті будемо розглядати наші відмінності в історичному аспекті.
Історична пам”ять
Історики нам кажуть, що ми дуже довгий період часу розвитку людства жили як збирачі та мисливці. Тобто перші люди з”явилися приблизно 2 млн років тому. А перші цивілізації виникли приблизно 4 тис років до н.е. Якщо перевести ці цифри у відсотки (а мені так простіше побачити картину, бо для мене обидві цифри є “багато”), то виглядає так, що цивілізованими ми є лише 20 відсотків нашої історії, і то в кращому варіанті. Бо й до сьогодні на Землі існують кочові племена.
Існує таке поняття, як історична пам”ять. Кажуть, що ця пам”ять закладена в ДНК людини. Тобто всі ми “пам”ятаємо” як це – полювати на мамонта, боятися грому і блискавки, втікати від диких звірів. Ця пам”ять сильно впливає на наших дітей (їх страхи темряви чи грому, а також панічний страх залишитися самому без батьків – означало смерть), але про дітей в іншому розділі.
Повернемося до чоловіка і жінки і уявимо їх життя (життя наших предків) впродовж мільйонів років. Побачимо, що пам”ять про ці роки таки сильно впливає і на нашу сучасну поведінку і світосприйняття. Отже, чоловік і жінка в “дикому” племені людей. Їх основні обов”язки, щоденна праця. Чоловік – добувач (в рос. мові звучить сильніше – добытчик). Тобто він добуває їжу, як правило полює чи рибалить. Пам”ятаємо, що злаків ще не було, тому додатком до м”яса були ягоди та корінці – не сильно поживна їжа. Тому мисливець є дуже цінним для племені.
Чоловік-мисливець
Отже, чоловік мисливець. Які індивідуальні особливості дозволяють йому бути добрим мисливцем. По-перше це хороший зір. Тому чоловіки до сьогодні “люблять очима” і краще орієнтуються в просторі. Для чоловіка зорієнтуватися по карті чи зорієнтуватися, куди їхати машиною в незнайомому місті це зовсім не проблема, це його природне вміння. А для жінок це досить таки складно, іноді навіть неможливо.
Чому? Тому, що більшість свого часу жінка або шукала корінці та ягоди, або пильнувала вогонь в печері. Для цих занять такі вміння як орієнтація в просторі і особливий зір (щоб далеко бачити) були непотрібні. Зате жінка дуже добре бачить деталі, затишно почуває себе в півтемряві (свічка при романтичному побаченні напевно нагадує далекі часи, де вогонь в печері означав безпеку).
Про просторове (можна сказати – стратегічне) бачення чоловіків та увага до деталей у жінок теж можна стверджувати і сьогодні. Чоловіку важко знайти щось в холодильнику, якщо жінка конкретно не скаже, де саме і на якій поличці стоїть. Звичайно, до холодильника лише півметра, а чоловік звик вдивлятися в тисячу метрів до здобичі… Маштаби не ті. Як мій брат говорить: Чоловік бачить ліс, а жінка кожне конкретне дерево (тому для жінки знайти щось – зовсім не проблема 🙂
Зір у чоловіка та жінки
Продовжимо ще тему зору. Жінка, створюючи романтичну атмосферу для коханого, подбає про напівтемряву, свічки, спокійну музику і пастельні кольори. Для жінки це все важливе, їй це подобається. А чоловік? Що він відчуває в такій обстановці? Ще якщо й смачна їжа, то поївши, він просто… хоче спати. Його не збуджують свічки в напівтемряві та пастельні кольори. Йому подобаються світло і яскраві насичені кольори (червоний, жовтий, синій, зелений але яскраві). І відповідно ці кольори йому подобаються на його дружині (а зовсім не бежевенькі, сіренькі чи пастельні).
Слух у чоловіка та жінки
І, якщо чоловік “любить очима”, то жінка “любить вухами”. Звичайно, адже саме слух був найбільш потрібен жінці для виживання в первісному суспільстві (вогонь в печері не сильно освітлював простір). Жінці потрібно відрізняти на слух кроки не лише людей – свого чоловіка, чужого чоловіка (можливо вороже-настроєного), інших людей, але й диких звірів, які часто нападали, щоб захопити печеру і їжу, а ходу тварин складно почути. Слух також давав впевненість, що все в порядку, або не в порядку, і що роблять діти.
Як і тепер, жінка швидше реагує на звуки, які свідчать про те, що щось трапилося. Але й приємні речі жінка теж хоче чути досить часто :).
Ще раз про мисливця
Повернімося ще раз до теми чоловіка-мисливця. Звичайно, для чоловіка мало велике значення, кого вполювати – кролика чи оленя. Адже від цього залежало здоров”я та життя цілої сім”ї. Велику здобич міг вполювати сильний і здоровий мужчина, отже величина здобичі також характеризувала мисливця: чим більша здобич – тим “крутіший” мисливець.
Чи змінилося щось сьогодні? Напевно, ні. Чоловіки і сьогодні “міряються” величиною (різними характеристиками) квартири/хати/машини/телефона і т.п. Для чоловіків важливим є визнання соціуму (про це в іншому пості), але його “здобич” це те, що поважається в суспільстві, що дає йому певний статус.
А на побутовому рівні це проявляється банальніше. І про це дуже добре знають продавці на ринках. Коли чоловік йде купувати продукти, то він купить найкраще і найдорожче м”ясо чи овочі/фрукти. Адже це також є його “здобич”, це те, що він приносить в сім”ю і він хоче бути сильним, тож купує найкраще. Жінка, яка просить чоловіка зекономити і купити “поганенькі” яблука на компот, наприклад, принижує гідність чоловіка, сама того не розуміючи…
Хто краще економить?
Адже для жінки така поведінка є абсолютно природньою. Бо, коли чоловік йшов на полювання, залишаючи певну кількість м”яса на прожиття у його відсутність, жінка не знала, коли він повернеться, за день чи за тиждень. Мобільний телефон чоловік залишав впечері, щоб раптовим дзвінком не злякати звіра 🙂
Тож жінці потрібно було прожити і прогодувати сім”ю невизначену кількість часу. Тому жінка готувала всі продукти, починаючи з найбільш несвіжих (бо на завтра вони вже будуть непридатні до споживання). Для жінки є абсолютно нормально зварити компот з напівзіпсованих яблук,щобне пропали і нічого поганого в тому, щоб дешево купити якісь не дуже якісні продукти вона не бачить (є багато різних рецептів :).
Але для чоловіка таке прохання звучить як: я не вірю,що ти можеш принести хорошу здобич, тож принеси хоч якусь, я не вірю, що Ти сильний і можеш нас забезпечити. Тому, якщо дуже потрібно зекономити, на ринок краще ходити жінці, адже й продавці на ринку говорять чоловікові вищу ціну (знаючи, що чоловіки рідко торгуються).
Проте є й інша сторона такої економії – жінка сильно реагує на рекламу типу “розпродаж”, “Акція”, чи просто: “купіть, дешевше віддам, бо це вже останнє, а мені на електичку…”. Жінки, природньо намагаючись зекономити, купують дешевше те, що їм не дуже потрібно… Чоловік, маючи на меті купити мешти, купить лише мешти, навіть якщо на купівлю других мештів буде знижка. А жінка, пішовши за мештами, купить… все, крім мештів. А за мештами піде ще раз, адже шопінг приносить жінкам велике задоволення (про це в наступних постах).
Підсумовуючи, хочу ще раз наголосити, що природне призначення чоловіка – забезпечення сім”ї (захист, житло, харчування, інші потреби). Виконуючи своє природнє покликання, чоловік самореалізовується не лише для себе і сім”ї, але й для суспільства (адже щоб забезпечити внутрішні потреби сім”ї потрібно працювати назовні, в соціумі, отримуючи там взамін статус та повагу).
Про природнє призначення жінки – пізніше 🙂