Як потрібно дбати про красу
Щоб вони про неї дбали, це нормальне; ненормальна є настирлива думка про це, заклопотаність, зворушення. А головно вони дуже помиляються у виборі засобів до краси. Всі зусилля, щоб підкреслити, поправити, додати із-зовні щось до гармонії й краси тіла, зокрема ж обличчя, дають результат дуже обмежений. Правдива краса приходить із нутра, походить від духа, і розквітаеться у розпромінюванні обожественої душі. Тільки ця краса притягає, захоплює й підносить дух тих, що на неї дивляться.
— Яку губну помаду ти вживаєш? який шампунь до волосся? як їх підстригаєш? лисієш? а твоя вага? який колір убрання тобі краще пасує?…
Ти маєш право ставити собі такі питання; але вони не мають бути єдиними у твоїй голові та занимати всі години твоїх днів. Якщо хочеш бути справді гарним, ти мусиш шукати за іншими засобами краси, які дають кращі наслідки.
— Мила річ мати гарні тарілки. Але нащо воно здалися, як нема нічого, щоб накласти на них?
Гарні рамки на картину також подобаються всім; та хто ж дивиться на них, якщо нема картини в них?
Гарний жирандоль прикрашує кімнату; але увечорі він — ні до чого, якщо нема в нім світла.
Якщо Бог дав тобі гарне тіло, миле обличчя — дякуй Йому. Але навіщо служить краса тіла, якщо дух у ній мертвий ?
— Твоє тіло — це твоя хата: ти її посідаєш, отож ти відповідальний за неї. Не дбай тільки про її зовнішній вигляд; бо око Господнє бачить і всередині.
— Роби те, що потрібне, щоб шанувати і зберігати охайність і красу твого тіла; але роби це, щоб бути приємним іншим, щоб вони мали від тебе враження впевне-ности, спокою й сили.
— Чим гарніші краєвиди, тим міцніша спокуса затриматись, щоб насолодитись ними, забуваючи мету подорожі.
Краса тіла — це дорога, що має вести до краси душі, а краса душі має вести до Бога. Не затримуйсь в дорозі: втратиш найважливіше, суттєве.
— Кольорова фотографія висвітлена — красива, бо світлом пройнята; не така вже вона, коли видрукувана на папері й немає життя в ній.
Так і красу міряється наснаженістю духа, що проникає матерію. І чим більше матерія проникнена духом, тим більше вона осяйна.
— Ти скажеш: той-то має руки носильника, — скупаря, — артиста…; той-то має обличчя жорстокої людини, — щиросерде або фальшиве, — одверте або окрите, — добре або злобне…
Маєш рацію: тіло, руки обличчя, виявляють дух, тому, хто вміє їх читати, виявляють вони живі риси душі.
— Ніхто не може ухилитись від надзвичайної « моделюючої » сили своїх думок, своїх почуттів, всього свого внутрішнього життя, бо душа є « формою » людської природи, і оформлює тіло так, як геній мистця навіює його твір і керує його пальцями. Чи ти хочеш, чи ні, маєш обличчя твоєї душі.
— В небі наше тіло перемінене буде мати красу нашої душі.
Невинність дитини завжди притягає, незалежно від її одежі шовкової чи лахміття; але це — краса легкодосяжна, краса новоствореної душі.
Краса старушка завсіди вражає, бо це — правдива краса душі, що виявляється навіть через зморщене обличчя й худорляві руки.
— Якщо ти дбаєш тільки про красу твого тіла, вона буде не тільки обмежена, але й шкідлива. Якщо ж дбаєш про побільшення краси душі, то вся твоя краса буде розвиватись і розквітатись аж до безконечности.
— Черв’як із середини яблука доб’ється до лушпини, і гнилизна із середини виходить наверх.
Якщо зло загніздиться в твоїм серці, воно просякне і твоє тіло і твоє обличчя.
— Є краса «звіряча» (тіла, фізична); вона викликає « голод » тіла, знижує до свого рівня тих, що її подивляють, і вкінці кидає їх у відчай, невдоволення.
Є краса « чортяча »: вона зваблює, вчиняє рабом і вводить в неспокій.
м’язів є визначений нашими думками. Без нашого відома, наш вигляд мало-помалу моделюється на стані нашої совісти. З роками він стає образом-фотографією чимраз точнішою наших почуттів, бажань, інтересів… » (А. Карель, Людина — єство незнане) .
Є краса « Христова »: вона заспокоює, притягає до чистоти душі й веде по дорозі до Бога.
— Найбільша краса цвіте тоді, кола ласка Божа проникає без перешкод людську природу.
— Візьми очі якого-небудь святого і вклади їх у яке-небудь обличчя, навіть спотворене, і вони освітять його правдивою красою.
— Інколи Бог дозволяє, щоб святі відбивали своїм обличчям деякі риси Ісуса Христа. Але цей привілей є зарезервований тільки святим.
Якщо ти живеш у Христі, твої очі стануть очами Христа, твій усміх стане усміхом Христа, твоє обличчя стане обличчям Христа.
стій хвилину перед дзеркалом,
п’ять хвилин перед своєю душею,
п’ятнадцять хвилин перед Христом.
Шлях до успіху.
Видавництво оо.василіян
Рим, Італія, 1974 р.