Рух Світло-Життя


Рух Світло-Життя (загально відомий як Оазис) –є одним з рухів віднови Церкви згідно з навчанням ІІ Ватиканського Собору. Цей Рух повстав в Польщі, а його засновником був Слуга Божий о. Франциск Бляхницький.
Рух об’єднує людей різного віку і стану: молодь, дітей і дорослих, а також священиків, ченців, черниць, членів світських інститутів, а також сім’ї з родинної галузки Руху, якою є Домашня Церква (також відома як Оазис Родин). Завдяки відповідній для кожної з цих груп формації Рух Світло-Життя намагається виховати зрілих та свідомих християн, а також бажає послужити оживленню місцевих християнських громад Церкви – парафій, деканатів та єпархій.

Рух Світло-Життя

Символом Руху Світло-Життя є вписані в знак хреста слова
ΦΩΣ ΖΩΗ (вимовляється фос – дзое) – грецькою «Світло» – «Життя»
, що перетинаються в літері Ω «о-мега», яка є символом Святого Духа
(як Того, Хто є усім в усьому). Загальноприйнята назва цього символу фоска.
Історія руху
Початки історії Руху сягають першого «Оазису» або реколекційного виїзду, який відбувся у 1954 році за участю міністрантів (в католицькій Церкві міністранти – це хлопці, що служать підчас Богослужінь при священникові). До 1976 Рух був відомий як «Оазисний Рух», або «Рух Живої Церкви», чи «Рух Непорочної Діви Марії». Засновником Оазисів і першим модератором Руху був о. Франциск Бляхницький (помер в 1987 році і похований у церкві під титулом Ісуса Доброго Пастиря в Крощченку). Другим після о. Франциска модератором Руху був о. ВойцехДаніельський (помер у 1985 році і похований на кладовищі Повонзкі у Варшаві). Впродовж декількох наступних років Рух Світло-Життя з’явивсь також в Болгарії, Словаччини, Литві, Чехії, Німеччини, Білорусі, Україні і Латвії, а з 2006 року в Ірландії.
Характеристика Руху
Мета Руху Світло-Життя досягається за рахунок реалізації релігійно-освітньої програми, тобто деутерокатехуменату (післяхрестильного втаємничення вірних в життя Бога і Його Церкви. Кожен учасник Руху після періоду євангелізації, що провадить до прийняття Ісуса Христа як свого особистого Господа і Спасителя, бере участь у формуванні в групі «Учнів Ісуса» (деутерокатехуменат), а потім у дияконійній спільноті, приймаючи зокрема конкретне служіння (дияконію) в «Церкві та в світі». Це пов’язано з служінням Церкві і Рухові. Євангелізація – катехуменат – дияконія, це три етапи дороги християнського втаємничення вірних для кожної людини в Русі Світло-Життя.
Невід’ємним від цього Руху є (Cruciata) т.зв. «хрестовий похід» для звільнення людини від алкоголізму, який здійснюється через утримання від вживання алкогольних напоїв, не пригощання алкоголем, не витрачання грошей на алкоголь, стримування та запобігання всьому, що призводить до поневолення людини алкоголем, а також через молитви за людей залежних. Все це слід розуміти як спосіб боротьби з алкоголізмом у світі.
Основними методами реалізації програми є:
• метод «Світло-Життя», проникаючий у всі частини програми, який полягає в тому, що ми шукаємо світла в Божому Слові, щоб ввести його у наше життя;
• реколекційний «оазис» і невелика молитовно-формаційна група.

Специфічність методики Руху Світло-Життя є реалізацією принципу «життя з Життя» (тільки людина, яка сама живе зрілою вірою, може передати її іншим), а також принципу «органічного зростання».
Структура Руху відповідає структурі Церкви: малі групи, до яких належать учасники Руху, по суті формують живу громаду парафії. Спільноти Руху різних парафій підтримують спілкування одна з одною через участь в Днях Спільноти.
Відповідальність за цілий Рух здійснює Генеральний Модератор. На рівні країни, єпархій та парафій за Рух відповідають модератори національні, єпархіальні і парафіяльні. Кожен модератор виконує своє служіння разом з командою дияконії. Дияконію модерації можуть здійснювати як світські служителі, так і богопосвячені.
В ролі модераторів або опікунів (у разі неприналежності до Руху) служать священики, а ті, що не належать до духовенства стають світськими відповідальними і аніматорами. Вони несуть відповідальність за духовний вишкіл членів Руху та церковне сопричастя спільнот.
Духовність Руху
Духовність Руху Світло-Життя є виражена в «Дороговказах Нової Людини» або в «Десяти Кроках до християнської зрілості». Спільноти молоді і дітей Божих реалізують ці кроки до християнської зрілості в малих групах, проте подружжя, коли живуть згідно з зобов’язаннями Домашньої Церкви.
Десять кроківдо християнської зрілості
I. ІСУС ХРИСТОС
Ісус Христос є моїм Світлом і Життям, єдиною дорогою до Отця;
я прийняв Його як мого Господа і Спасителя і віддав Йому своє життя, щоб Він ним керував.
II. НЕПОРОЧНА ДІВА МАРІЯ
Непорочна є для мене найдосконалішим прикладом Нової Людини цілковито відданої Христові у Святому Дусі, Його слову і ділу;
тому віддаюсь Їй, зосереджено обдумую з Нею у Розарії таємниці Спасіння і наслідую Її.
III. СВЯТИЙ ДУХ
Святий Дух помазав Ісуса; завдяки Христові і я отримав Святого Духа, який вчинив, що я народився до нового життя Божої дитини, скерованого у слухняності і любові до Отця;
тому хочу вести життя в Дусі, піддаючись Його натхненню та силі.
IV. ЦЕРКВА
Церква – спільнота подорожуючого Божого люду, з’єднана з Отцем через Сина у Святому Дусі, є єдиним середовищем життя, в якому має можливість розвиватись Нова Людина;
хочу вростати щораз глибше в цю братерську спільноту через живу клітину малої групи у межах місцевої Церкви, яка є знаком і реалізацією Вселенської Церкви.
V. СЛОВО БОЖЕ
Слово Боже стане для мене світлом життя, якщо буду постійно докладати зусиль, щоб зберігати його в собі, йти за ним та робити словом життя;
тому хочу живитися ним якнайчастіше, особливо через особисте і спільне з братами вивчення Святого Письма.
VI. МОЛИТВА
Молитва є диханням Нового Життя, великим привілеєм та радістю Нової Людини, джерелом сили і діянням Святого Духа в нас;
тому хочу бути вірним практиці щоденного Намету Зустрічі.
VII. ЛІТУРГІЯ
Літургія (Богослужіння), особливо євхаристійна, є привілейованим місцем зустрічі з Христом у Святому Дусі, знаком, що об’являє і реалізує таємницю Церкви-спільноти, а також джерелом і вершиною її життя;
тому хочу завжди якнайповніше брати в ній участь, а моїм почесним правом і радістю є служіння в літургійному згромадженні, згідно всіх вказівок соборової віднови Літургії.
VIII. СВІДЧЕННЯ
Свідчення слова і життя є наказом Господа, котрий хоче, щоб світло наше світило перед людьми і для цього обіцяв нам силу Святого Духа, щоб ми могли стати його свідками;
довіряючи цій силі і молячись про неї хочу при кожній нагоді, визнавати Христа моїм Господом і Спасителем.
IX. НОВА КУЛЬТУРА
Нова культура полягає у визволенні людини від всього того, що принижує її гідність, а також у розвитку цінностей особи і спільноти у всіх сферах життя; тепер це вкрай необхідна форма свідчення і євангелізації;
моїм свідоцтвом у цій сфері буде, отже, жертва цілковитої відмови від алкоголю, тютюну і всяких наркотиків, а також поширення культури чистоти і скромності як вираз поваги до особи.
X. АГАПЕ
Агапе – прекрасна любов, яку Дух Святий вливає у наші серця, завдяки якій особа може віднайти себе повністю через безкорисне дарування себе Богу та ближнім, це найвища форма свідчення та реалізації особи;
тому через постійну метанойю (переосмислення-покаяння-навернення), перекреслення свого егоїзму, наслідування Христового Хреста хочу входити у поставу безкорисного служіння – дияконії, за взірцем Сина Чоловічого служачи спільноті Церкви, а також всім братам, особливо найменшим і знедоленим.

о.Олег Сартаков