Домашня Церква » Наука Церкви » Спадщина святих » «Шлях» - Св. Хосемарія Ескріва де Балагер

 

«Шлях» - Св. Хосемарія Ескріва де Балагер

Автор: Мирон Шкробут від 25-06-2015, 18:58, переглянули: 5707


Любов до ближнього

440. Якщо ти закінчив свою роботу, то візьмися за роботу свого брата, в ім'я Христа допомагаючи йому. Роби це тактовно і природно, щоб він і не зауважив, що ти працюєш більше належного. Оце справді чеснота, гідна сина Божого!
441. Тобі болить те, що ближній твій не проявляє християнської любові до тебе. Як же болить Богу твоя занедбаність у любові до Нього?
442. Відганяй від себе лиху думку про будь-кого, навіть якщо б його слова або вчинки оправдували таку думку.
443. Негативну критику не виголошуй. Якщо немає місця похвалі й похвалити не можеш, то краще промовчи.
444. Ніколи не говори лихого про свого брата, навіть якщо у тебе є причин вдосталь. Найперше помолися перед Кивотом, а потім піди на побачення зі священиком, своїм отцем, та вилий свою душу, свою турботу йому.
І більше нікому
445. Бурмотіння – це дозріваючий гнійник, який забруднює апостольську працю та гальмує її. Воно висмоктує християнську любов, зв'язує сили, каламутить спокій та розбиває єдність із Богом.
446. Якщо ти уявляєш із себе таку слабість, то чому ти дивуєшся, що інші мають свої слабості?
447. На балакання, базікання й патякання з усіма їх наслідками, люди витрачають інколи все своє життя. Спостерігши це, вважаю мовчанку за ще потрібнішу, за гідну ще більшої шани. І добре розумію, Господи, чому рахуєш кожне зайве слово.
448. Сказати легше, ніж зробити. А ти зі своїм язиком, заточеним, як сокира, – чи ти хоч випадково й нехотя пробував раз зробити «добре» те, що, на твою «авторитетну» думку, інші роблять менше досконало?
449. Як це явище назвеш: нашіптування, бурмотіння, інтригування, пліткування , обмовляння, змовляння, наклеп, чи просто мерзотність?
Якщо хтось присвоїть собі право чинити суд, то цей суд обернеться в судилище.
450. Як болить Богу і як шкодить багатьом душам так звана справедливість «справедливих»!
451. Не треба пертися у судді. Кожен бачить справи зі своєї точки зору, кожен міряє власною – майже завжди фальшивою – міркою, і кожен розглядає власними очима, найчастіше затьмареними або встеленими туманом пристрасті. Зрештою, погляд окремих осіб суб'єктивний і хворобливий, як і погляд отих модерних художників, які кладуть на полотно кілька довільних мазків, а потім запевняють нас, що це наш портрет...
Як мало важить людський суд! Не осуджуйте когось, не пропустивши осуду перед тим крізь сито молитви.
452. Доклади, якщо потрібно, зусиль, щоб тих, хто образив тебе, вибачити завжди й відразу. Бо, Бог пробачає тобі набагато більше, ніж ти комусь.
453. Бурмочеш ? Таким способом витрачаєш добрий настрій і, якщо не навчишся тримати язика за зубами, то, крок за кроком, кожне твоє слово поведе тебе дедалі ближче до виходу із цього апостольського підприємства, в якому працюєш.
454. Не виносьте вироку, не вислухавши двох сторін. Навіть люди, які вважають себе благочестивими, дуже легко бувають за межею розсудливості.
455. Чи усвідомлюєш ти, якої шкоди можеш наробити, коли з пов'язкою на очах берешся жбурляти каміння?
Також не знаєш шкоди, інколи непоправної, що її можеш наробити, жбурляючи фрази – тобі вони видаються легенькими – лихослів'я, бо ж у тебе на очах пов'язка безоглядності чи пристрасті.
456. Критикувати й руйнувати – дуже легка справа. Навіть і останній попихайло з будівельної бригади вміє прикласти руки до розбивання чудових і шляхетних стін старого собору. Будувати – ось праця, яка вимагає майстрів.
457. Хто ж ти такий, що берешся судити вдалість чи не вдалість постанов свого зверхника? Чи не бачиш, що в нього більше основ судити, ніж у тебе? Що він має більший досвід, достойних, розумних і безпристрасних дорадників? І, перш за все, що йому дана більша ласка його становища, яка означає собою світло й могутню допомогу від Бога?
458. Ті сутички з себелюбством світу навчать тебе більше цінити братерську любов твоїх близьких людей.
459. У твоїй любові до ближнього багато зазнайства. Здалека ти принаджуєш, променієш. А зблизька відштовхуєш, бо нема в тобі тепла. А це досадно!
460. «Брат, підтриманий братом, міцний, як фортеця». Подумай хвилину та виріши чи жити в братстві, яке я тобі завжди радив.
461. Побачивши, що ти не проявляєш благословенного братерства, яке тобі постійно проповідую, нагадаю тобі глибокі слова Святого Івана: «Діти, – любімо ні словом, ні язиком, а ділом та правдою!»
462. Сила любові ближнього! Навіть ваша взаємна слабість становить підпору, яка підтримує вас у виконуванні обов'язку, за умови, що живете в братерстві. Сперті одна на одну, таким чином підтримуються взаємно будівельні частини будиночка з карт.
463. Більше ніж у «даванні», любов до ближнього полягає в «розумінні». Тому, поставлений перед завданням судити, пошукай виправдання для свого ближнього. А виправдання знайдеться завжди.
464. Тобі відомо, що чиясь душа в небезпеці? Твоїм життям у єдності навіть здалеку ти можеш подати дійсну допомогу тому, хто її потребує. Тож не гай часу! І не хвилюйся.
465. Твої турботи за братство я схвалюю; бо ці турботи доводять вашу взаємну любов. А все-таки подбай, щоб твої турботи не перейшли в неспокій.
466. Звичайно, люди не дуже щедрі на гроші, – доповідаєш мені. Багато слів, тріскотливого ентузіазму, обіцянок, планів. Але коли доводиться жертвувати, то мало хто це робить. Якщо ж й дає щось, то не прямо, а шляхом участі у якійсь розвазі: в танцях, лотереї, перегляді фільму, або у вечірці. Або ж вимагають, щоб список жертводавців був оголошений та надрукований у пресі.
Загальна картина невесела, та бувають і винятки. Приєднайся також і ти до тих, чия ліва рука в милостині не знає, що робить права.
467. Книги. Як той Христовий прохач, я простягнув руку і попросив книжок. Книжок, як поживи для соборного та апостольського інтелекту багатьох студентів. Я простяг руку, як прохач іменем Христа, і виніс мішок дуль. Чому, Ісусе, люди не збагнуть глибини християнської любові в тій милостині? Чому не розуміють, що допомога книжками більш ефективна, ніж добрим пшеничним хлібом?
468. Ти надто наївний. Кажеш, що мало тих, хто зберігає любов до ближнього; що любити ближнього – це не те саме, що дати старе шмаття та кілька мідяків... І розповідаєш мені про свій досвід і своє розчарування.
Можу тобі відповісти тільки ось що: давай погодимося обидва, ти і я не скупитися в даванні й віддаванні. Таким чином заощадимо твій сумний досвід для тих, хто буде мати справу з нами.
469. «Вітайте один одного святим поцілунком! Усі святі вас вітають». «Святим, що в Ефесі». «До всіх святих у Христі Ісусі, що знаходяться в Филипах». Зворушлива ця назва «святі», що її вживали первісні вірні християни, звертаючись один до одного, правда?
Навчися правильно поводити себе з братами.



Категорія: Спадщина святих, Бібліотека

Шановний відвідувачу, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач.
Ми рекомендуємо Вам Зареєструватися або увійти на сайт під своїм ім'ям.

Додавання коментаря

Им'я:*
E-Mail:
Коментар: